Αυτό είναι το καύσιμο που θα αντικαταστήσει τη βενζίνη και το diesel

Αυτό είναι το καύσιμο που θα αντικαταστήσει τη βενζίνη και το diesel

Ως το αίμα που θα κρατήσει στη ζωή τους κινητήρες εσωτερικής καύσης προβάλλει ο «Υγρός Αέρας» που παράγεται από μια σουηδική εταιρεία με μεγαλόπνοα σχέδια.

Τα λιμνάζοντα νερά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ταράξει η απόφαση της ΕΕ για πώληση, από το 2035, αποκλειστικά αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές CO2.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται για το νέο αυτοκινητικό καθεστώς, εμπλουτίζοντας την γκάμα τους με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία στο μέλλον θα συνιστούν τον απόλυτο πρωταγωνιστή.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, που οι κατασκευαστές δίνουν μάχη για τον εξηλεκτρισμό των προϊόντων τους, μία συμμαχία χωρών έδωσε σκληρή μάχη με την ΕΕ, ώστε να υπάρξει εναλλακτική.

Με προεξάρχουσα τη Γερμανία, αυτό το μπλοκ χωρών πάλεψε για τα συνθετικά καύσιμα και εν τέλει ο αγώνας τους ευοδώθηκε, με τους υπουργούς ενεργειας των μελών της ΕΕ να δίνουν το «πράσινο φως».

Τα συνθετικά καύσιμα θα μπορέσουν να αποτελέσουν το «αίμα» που κυλάει στις αρτηρίες των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με την προϋπόθεση ότι είναι κλιματικά ουδέτερα. Το τελευταίο «πρέπει» επιτυγχάνεται μέσω της έλκυσης κατά την καύση τους ποσότητας CO2 που είναι ισόποση με αυτή που έχει δεσμευθεί από το περιβάλλον για την παρασκευή τους.

Ο Σουηδικός... Υγρός Αέρας

Ένα συνθετικό προϊόν που προβάλλει ως το καύσιμο του μέλλοντος είναι ο «Υγρός Αέρας» (Liquid Wind), που δεν είναι τίποτα άλλο από μια συνθετική μεθανόλη (CH₃OH). Το εν λόγω συνθετικό καύσιμο παράγεται από την ομώνυμη σουηδική εταιρεία Liquid Wind που ήδη παρασκευάζει το δικό της προϊόν σε τρία εργοστάσια στις περιοχές Örnsköldsvik, Sundsvall και Umeå, ενώ έχει ως στόχο να κλιμακώσει την παραγωγή του «Υγρού Αέρα» σε συνολικά 10 παραγωγικές μονάδες έως το 2030 και σε 500 μέχρι το 2050.

Κάθε ένα από αυτά τα εργοστάσια θα έχει την ικανότητα να παράγει έως και 100.000 τόνους ουδέτερου καυσίμου ετησίως και εκτιμάται ότι θα επιτυγχάνει εξοικονόμηση εκπομπών CO2 ίση με 150.000 τόνους.

Η συνθετική μεθανόλη της Liquid Wind έχει σχεδιαστεί κυρίως ως ένα κλιματικά ουδέτερο καύσιμο για θαλάσσιες μεταφορές, αλλά μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθεί και για την τροφοδοσία κινητήρων εσωτερικής καύσης αυτοκινήτων.

Μέσω τεχνικών δέσμευσης CO2, η Liquid Wind αξιοποιεί το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπεται ως απόβλητο από βιομμηχανίες με υψηλή παραγωγή αεριών του θερμοκηπίου.

Το υδρογόνο που απαιτείται για την παραγωγή μεθανόλης λαμβάνεται μέσω ηλεκτρόλυσης, χρησιμοποιώντας νερό και φυσικά τεράστιες ποσότητες ενέργειας. Αυτή λαμβάνεται αποκλειστικά από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) και κυρίως αιολική ενέργεια (εξού και η ονομασία «Υγρός Αέρας»).

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, για την παραγωγή 100.000 τόνων συνθετικού καυσίμου απαιτείται 1TWh ανανεώσιμης ενέργειας η οποία χρησιμοποιείται τόσο για την ηλεκτρόλυση όπως και για τις ανάγκες λειτουργίας του εργοστασίου.

Για την παραγωγή του τελικού προϊόντος, δηλαδή της συνθετικής μεθανόλης, ένας αντιδραστήρας «παντρεύει» το υδρογόνο με το διοξείδιο του άνθρακα.

https://www.carandmotor.gr